Creative Commons License
All illustrations are protected by copyright and may not be used or reproduced in any form without my permission. Thank you!

Wednesday, August 18, 2010

Tempahan dari Intan part II

Badge & watermark
Rekabentuk badge dan watermark ini ditempah oleh Intan dari blog Baby Intan. Jemputlah bertandang ke blog beliau. Seperkara yang ingin saya kongsikan di sini ialah proses-proses awal merekabentuk badge dan watermark Intan ini. Konsep yang dipilih oleh Intan ialah wajah anakanda beliau yang comel lagi gebu Cik Arissa. Disebabkan gambar asal yag diberikan oelh Intan agak kabur, saya mengeledah majalan-majalah Pa & Ma tahun lalu. Untuk pengetahuan kalian Arissa pernah menjadi cover baby girl untuk majalah Pa & Ma keluarag Mei 2008 kalau tak silap. Betulkan saya kalau silap ye Intan.
Nak kongsi satu perkara: Proses nak bina badge dan watermark ni ambil masa lama sebab setiap kali saya buka file gambar Arissa ni mesti saya tatap lama-lama wajah Arissa. Memang tak puas tengok wajah si comel ni.

Dolly Arissa

Seterusnya design dolly Arissa ini dihasilkan sebagai hiasan blog. Intan boleh meletakkannya di bahagian sidebar atau dijadikan model stickey mode dibahagian kiri blog. Saya pilih bahagian kiri sebab kalau letak bahagian kanan, kadang-kadang pembaca boleh terklik dolly ini. Mungkin mengganggu tumpuan pembaca blog Intan nanti. Sebaiknya hiasan berbentuk stickey mode begini diletakkan di bahagian sudut kiri. Seandainya pelanggan inginkan dolly berada di sudut kanan boleh juga diubahsuaikan mengikut kehendak pelanggan. Kedudukan dolly lazimnya di bahagian atas, bawah, kiri dan kanan.

3 comments:

BabyIntan on August 19, 2010 at 7:16 AM said...

Wee wee...Arissa kata tenkiu so much kat Aunty Wan for the lovely design!

Semoga Wan makin murah rezeki menerima tempahan dari blogger2 lain :D

P/s: Wan...hee hee...cover bulan Mei 2009 lah dear ;)

Wansteddy Tales on August 20, 2010 at 5:34 PM said...

Intan ~ trimas Intan >< ops! tersalah sudah... itulah tak alert sangat. ingt tang bulan saja :P

Anonymous said...

wahhh..comellllllnyaaaa..

Wansteddy Studio